"Hemma"

Idag valde jag att stanna "hemma" från jobbet i hopp om att piggna till så jag kan jobba fullt ut resten av veckan. Sitter ju faktiskt inte riktigt hemma utan jag har bosatt migi Skultorp i två veckor framöver då min mamma flytt landet och begett sig till betydligt varmare breddgrader, nämligen Thailand. Och jag är inte avundsjuk alls, INTE det minsta!
Anledningen att jag är här är för att vara kattvakt och ja, även barnvakt. Trot eller ej. Min lillasyster klarar sig inte ensam trots sina snart 19 år. Knepigt de där va?

Det är hur som helst helt underbart att ha kissemissarna hos sig igen. Så mysiga och jag inser att jag saknat dom fruktansvärt mycket sen jag flyttat hemifrån. Underbara individer det där!

Eftersom jag sover här i Skultorp så sover jag alltså i mammas (som också varit pappas) sovrum och just på den plats där pappa också somnade in. Funderar över det innan jag somnar och sen är nätterna fulla med konstiga drömmar. Kanske inte så konstigt? Jag saknar honom så otrolig mycket iaf. Utan honom är jag inte hel, så är det bara.

Annars gör jag inte mycket. Hostar och snorar om vartannat. Jobbigt att vara förkyld faktiskt.
Ska dra mig nu och kanske lyckas få lite mat i magen? Vi får väll se.

Ha de fint i alla fall.
Krams Nännie♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0