Vit månad.


Det kommer då inte bli lätt eftersom jag näst intill sitter här med abstinensbesvär redan. Är galet sugen på att festa på lördag men NEJ detta ska då alltså inte ske är tanken. Utan tanken är som rubriken säger att jag ska ha en vit månad. En månad där jag ska lyssna till kroppen min för att försöka bli frisk igen. Är väll på väg till det redan då jag känner att antibiotikan börjar göra sin verkan, men det behövs så mycket mer.

Känns som att börja om från 0 igen då all ork och kondition verkligen är nere i botten. Så fort jag börjar piggna till åker löpardojjorna på igen. Har ju ett mål uppsatt, nämligen att springa billingehusloppet i oktober och det vill jag stå fast vid! Sen ska jag komma mig iväg till friskis och svettis igen. Nystart där också! Det är framför allt gymmet jag behöver hälsa på där. Får nog ta en ny "PT-tid" då jag faktiskt inte alls minns hur maskinerna fungerar. Så dumt!

Och dessa helger framöver ska inte fyllas med andra dumheter. Ska någon gång lyckas bli kvitt mitt sötsug. Det sägs ju ta 21-28 dagar att bryta en vana. Får se om jag lyckas. Vi får helt enkelt se.

Nu står matlådan på spisen. Blir lax från ugnen. Gott hoppas jag! Sen ska jag ta hand om tvätten som inte hann torka igår. Och efter det blir det till att ta det lugnt innan det är dags för att försöka sova. Känner på mig att det kommer bli en jobbig natt då morgondagen bär med sig hemska minnen... :(



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0