Vinterkräksjukan


Det ska då ta mig fan alltid vara något som härjar och jag blir så trött på det!
I söndags morses vaknade jag upp och var totalt väck. Fumlade mig ur sängen men trillade ihop minst två ggr på väg till toaletten. Fick vända om och så där fortsatte det nästan hela dagen. Kom mig tillslut upp och jag mådde ruskigt illa. Pendlade mellan sängen och toaletten. Kramper i magen och jag trodde seriöst jag skulle avlida emellanåt. Pratade med sjukvårdsupplysningen som rådde mig till vätskeersättning men inte ens den gick att få ner. Istället försökte jag sova bort smärtan hela dagen lång.

Igår hade smärtan fortfarande inte försvunnit och jag fick återigen ringa sjukvårdsupplysningen. De sa åt mig att fara till akuten. Sagt och gjort. Väl där tog det några timmar innan läkaren kom. Prover togs och det visade sig vara en infektion någonstans i kroppen så jag blev inlagd för observation på KAVA. Fick stanna över natten och proverna i eftermiddags visade att jag bar på vinterkräksjukan och jag blev "utsparkad" med en gång. Skönt att komma hem faktiskt och jag mår mycket bättre redan. Nu blir det isolering de närmsta dagarna. Hur fan ska detta gå??

Jag hatar verkligen sjukhus och allt vad det innebär. Det får mig att tänka på pappas jobbiga tid. Mycket frågor som söker sina svar och många tårar nerför kinderna.

Sen slog det mig också när jag låg där att det var två år på dagen som jag låg inne senast, då jag hade opererat buken. Pest och pina den vistelsen också!
Ska tillbax för skallröntgen på måndag men sen efter det hoppas jag att jag slipper det där jävla sjukhuset på ett bra tag. Det tär definitivt på psyket att behöva åka dit!

Kanske det kommer ett muntert inlägg nån annan dag, kanske inte...


Kommentarer
Postat av: Josephine

Men lilla du. När ska detta elände sluta!? Hoppas olyckan vänder snart, det måste ju bli din tur i lycka någon gång med :) hihi. Eftersom vi inte lyckas träffas någon gång får du gärna ringa och tjöta om du har lust och tid någon dag :)

Ta hand om dig.

Kram kram

2010-04-14 @ 08:55:50
Postat av: Nen

Konstigt det där men KSS betyder döden för mig med. Jag får alltid ont i magen när jag börjar närma mig och får ångest. Det var ju där både mormor och morfar dog.



Vi får helt enkelt hoppas på att vinterkräksjukan tar med sig resten av allt ont ut.

Kra på dig

Massa kramar

2010-04-14 @ 08:57:55
URL: http://nennr1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0