Ledigheten snart över.

Nu är det bara två dagar kvar på julledigheten. Det känns förjävligt för jag vill verkligen inte tillbaka! Sitter var och varannan dag och bläddrar igenom AMS hemsida i hopp om att hitta ett nytt jobb, dock utan resultat. Det finns inga jobb där ute, inga för mig iaf. Sen att ge sig ut i den här jobbkarusellen idag när man redan har ett fast jobb vore väll ganska idiotiskt antar jag. Men ska jag orka vara kvar på detta ställe behövs förändring på flera punkter och det är snarast. Jag hoppas att de personer som behövt ändra inställning och attityd har gjort det över jul och nyår nu, annars lär de få höra av oss andra.

Har vart hemma sedan den 18 december vilket har vart otroligt skönt! De första dagarna startade ju dock med nån märklig magkatarr/magsjuka så för en stund kändes julen ganska körd. Lyckades ta mig igenom halva julafton i alla fall innan jag åkte hem och gjorde mig vän vid sängen, där stannade jag hela kvällen.

På Juldagen var det full fart som gällde. Förfest hos Annika och en riktigt skön utekväll på Bogrens! Lyckat :)
I mellandagarna träffade jag lite familj och även så mammas gubbes familj. Vi tog en heldag i pulkabacken i Kulhult och lite grillning i trädgården på det. Gul & blå och mör i hela kroppen blev jag. Men det var riktigt kul att få plocka fram barnasinnet igen.

Med 0 planer till nyår fick IA och jag lösa det hela till det bästa. Vi fick haka på mamma och hennes gäng på middag ute i Ryd. En kväll med blandade känslor då allt tyvärr spårade ur. IA och jag blev syndabockarna och vi lämnade stället. Vi åkte hem till IAs place och firade in 12-slaget med Ullis, Pernilla och Thorsson. Efter det bar det av ner på stan och en vild utekväll på Harrys väntades. Och gisses vilken natt det blev! ;)

Dagen efter fick jag finbesök från skåneland då Tina var uppe och hälsade på. Hon stationerade sig hemma hos mig och vi tog det enbart lugnt. Lugnet före stormen skulle man kunna säga för på lördagen var det dags för fest igen! Och denna kvällen blev den mest klockrena på väldigt länge! Ja, när drickan går in går vettet ur. Det fick vi ju återigen bevisat! Förfest hemma, utgång på Bogrens, efterfest hemma och inte nog med det, vi drog oss in till stan igen för att åka pulka på söndag morgon. Det var det dummaste jag gjort på länge då min svanskota fick sig en rejäl smäll. Så nu har jag haltat fram här i flera dagar. Efterfestens efterfest fortsatte fram till 8 och med enbart nån timmes sömn knallade vi hemåt framåt 11, IA och jag. Har nog aldrig känt mig så misslyckad tidigare  :)

Har även lyckats bli sjuk igen. Så typiskt så här sista dagarna på ledigheten. Hade tänkt tillbringat min vecka med nära och kära, en massa träning och bara "må-bra aktiviteter". Men det sket sig totalt. Suck!
Det får blir nya tag till nästa vecka!

Nej, det är väll dags att försöka vända tillbaka på dygnen igen så jag tror jag avrundar här nu.
Hoppas ni alla har haft det gott i jul och nyår. Berätta gärna vad ni gjort för skojj :)

Kram på er alla!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Man kan aldrig hoppas på att någon förändras, det sker liksom inte. Tyvärr kan man inte heller förändra en annan människa utan bara sig själv. Så lär dig leva med dessa människor som du ej trivs med eller ändra ditt beteende mot dem, igonera dem eller vad som helst. Låt dem inte ta energi av dig. Hoppas du får ett bra 2010

2010-01-07 @ 14:03:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0