Undersökningar och behandlingar.


Så sjukt hur olika dessa människor är som man träffar på där ute i vården. En del verkar ha lessnat på sitt jobb för längesen och jag kan helt ärligt inte förstå vad dessa människor gör kvar på sin arbetsplats. Söker man vård så finns det förmodligen en anledning till det och varför ska man då om och om igen få dessa käftsmällar? Sen finns det de personer som är helt underbara. De som verkligen lyssnar och tar det man säger till sig. Under dessa veckor har jag fått ta del av bägge sorter.

Nu är jag i alla fall gång med lite olika undersökningar och behandlingar. För den vidriga huvudvärken så har jag fått den simpla diagnosen "spänningshuvudvärk" och för armen något som heter "impingement syndrom". Så där är det sjukgymnastik, akupunktur och massage som gäller till en början. Inväntar också en remiss till skallröntgen. Förmodligen och förhoppningsvis kommer den inte visa någonting. Men då vet jag att det inte är nått fluffens där och jag kan släppa de funderingarna.

Sen har vi ju den där underbara magen. Min "älskade" mage. Suck!
Idag var jag med om en av de vidrigaste sakerna i mitt liv. Jag var på KSS och gjorde en gastroskopiundersökning. Fy fan! Det var bland det mest obehagligaste jag vart med om faktiskt. Fick en smula panik när jag låg där i mina egna spyor. Hujedamej! De tog prover på tolvfingertarmen också då slemhinnerna var lite för släta. Kunde tydligen bero på glutenintolerans. Nu är den över iaf och det var som läkarna trodde, ett stort bråck på magmunnen. Inget farligt men ack så tråkigt då jag måste äta medicin för det varje dag fram igenom.

Tänk att sådana här vanliga "smågrejjer" kan sabotera ens liv så brutalt. Helt sjukt egentligen.


Nåja, annars då? De senaste veckorna har vart väldigt lugna faktiskt. Har använt det sunda förnuftet och hållt mig hemma. Det har vart riktigt sköna helger med mina vänner. Film, god mat, bio och bara en massa mys. Mina vänner är helt fantastiska och jag njuter i deras närhet!

Till påsk blir det utgång. Förmodligen både på torsdag och lördag. Dock lugna sådana :)
Nu ska jag knapra lite ruccola och sen blir det sängen om en stund. Jag är trött, trots min långa powernap förut.

Men så kära vänner, hur mår ni då? Händer det nått kul i era liv? Berätta för mig!
Och lilla Nen, grattis till utökningen!! Vilken goding :) Jag är så grymt inponerad av er alla som tatt steget att bilda familj! Jag själv nöjer mig med syskonbarn än så länge. Det är faktiskt ett till på väg... ;) Wiiiie.

Må så gott!




Kommentarer
Postat av: Nen

Först å främst. Tackar kära vän. Det är ett jätte steg att bilda familj och de e inget man gör bara sådär. Men är så stolt över min =O)



Jag tycker så himla synd om dig alltid är det något som är fel. Hoppas din kropp är villig att sammarbeta lite i sommar och att du kommer bli bra.´



Hoppas vi kan ses snart saknar att snacka lite skit å snart är det ett år sedan vi sågs ='O(



Kramar

2010-03-30 @ 13:18:15
URL: http://nennr1.blogg.se/
Postat av: Josephine

Åh men lilla du... I all denna soppa, måste det ändå kännas skönt att en gång för alla fått svar på vad som verkligen är fel!? :)

Grattis moster, såg detta på en bild som någon (om det var du eller Sabina?) lagt upp på facebook tror jag :) Superkul.

Vi MÅSTE ses snart. Orkar inte skriva den meningen mer snart :P Trött på att alltid behöva skriva så :D Nu får det faktiskt ske. Har mycket att prata om :)

Ha det gott och ta hand om dig vännen.

Kram kram

2010-03-30 @ 18:28:26
URL: http://josephinegustavsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0