Life's A Bitch!


Torsdagens besök nere i Göteborg på Östra sjukhuset blev inte alls som jag trott och förväntat mig. På mindre än 10 minuter skakades hela mitt liv om och nu är jag fylld med frågor, rädsla och en ovisshet som gnager sönder mig!

Väntar på remisser till röntgen här i Skövde och titthålsoperationen i GBG. Jag hoppas så innerligt att ett mirakel slår till och att det slipper bli mer än så. Varför kan jag inte bara få vara frisk för???

Var nere i Göteborg i tisdags också och röntgade axeln. Ska bli spännande att se vad det visade. Hoppas det onda kan gå att få bort av enbart träning.

Utöver dessa läkarbesök i veckan så blev jag uppsagd från jobbet i måndags. Helt galet skönt att komma därifrån!
Eftersom läget inte är okej mellan mig och "regeringen" på det stället och över hur jag har behandlats så valde facket att jag skulle få sluta på dagen men ändå ha full ersättning hela november ut. Detta gick igenom om jag valde att avsäga mig återanställningsskyddet genom LAS. Behöver jag säga att jag gjorde det med nöje!?

Så nu är jag ute i jobbdjungeln igen som så många andra. Först ut i morgon blir ett möte med nån slags coach som jag ska ha kontakt med tills jag får ett nytt arbete att knalla till. Får väll se hur det går med den biten.

Nu när jag är ledig om dagarna kanske det finns chans att ta hand om sig själv. Försöka finna livsglädjen igen. Ska spendera tiden med nära och kära som betyder och bara göra sånt som faller mig in. Jag ska ta hand om mig själv!

Inget positivt inlägg denna gången heller, men snart, snart... :)


Kommentarer
Postat av: Josephine

Det händer så mycket hos dig och jag hänger ju inte riktigt med i allt. Men känns ändå "bra" att man får en liten uppdatering såhär ibland. Inga jätteroliga besked som med massa sjukhusbesök och uppsägning. Men ändå så läser man det hela lite som att det iaf går åt rätt håll!? Och att det verkar komma en del bra ur allt vad som hädner runt dig just nu.

Som du skriver, ta vara på all "ledig" tid och verkligen njut av allt runt omkring dig, det behöver du tjejen.

Kanske har du lust och tid att träffas någon eftermiddag denna vecka eller något nästa vecka?! :)

Ta hand om dig. KRamkram

2010-09-20 @ 07:46:51
Postat av: Nen

Ja fy vad jobbigt.

Jag ska tänka på dig när jag ligger där det lovar jag. För då har du allt ditt jobbiga framför dig

='O(

Hoppas att det löser sig gumman så att du kan bli frisk någon gång.

Kramar

2010-10-13 @ 09:14:19
URL: http://nennr1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0